Список подій для батьків та дітей, журналістів та викладачів, а також для всіх, хто вважає, що критичне мислення покращує, а іноді рятує життя.
25 жовтня в Україні розпочався щорічний тиждень медіаграмотності, який в усьому світі проводить UNESCO вже в десятий раз. Цього разу до створення заходів в рамках Українського тижня медіаграмотності долучилися Міністерство культури та інформаційної політики та Національний проєкт з медіаграмотності «Фільтр». Презентація заходів до Global Media Literacy Week 2021 відбулася в «Укрінформі» за участі представників заступника міністра культури та інформаційної політики України Тараса Шевченко, керівниці «Фільтру» Валерії Ковтун, директорки Internews в Україні Джилліан МакКормак, директорки програми «Мріємо та діємо» Мехрі Дракман та керівниці Офісу Координатора проєктів ОБСЄ в Україні Ліани Хоровицької.
Під час презентації учасники наголосили, що Україна перебуває на передньому краї боротьби з інфодемією, зазнає значних впливів пропаганди та дезінформації, вкрай потребує системного підходу до підвищення навичок медіаграмотності серед громадян. Задля цього, окрім освітніх програм, розробки курсів та просування медіаграмотності у школах та вишах, потрібні скоординовані зусилля профільних міністерств та ЗМІ, а також креативні підходи, аби залучити якнайбільше людей.
Медіаграмотність — це зокрема питання безпеки, як особистої, особливо актуальної під час епідемії, так і безпеки держави в цілому. Тому, на думку спікерів, важливі креативні підходи до просування медіаграмотності — від залучення бібліотек, які можуть стати осередками медіаграмотності в регіонах, до створення тематичних муралів і відеоконтенту для соцмереж, який навчає критичному мисленню. Звернули увагу спікери і на важливій ролі суспільного мовника та громадських організацій, зокрема «Детектора медіа», у просуванні медіаграмотності та інформуванні українців про необхідні навички свідомого споживання медіа.
Цього року в межах тижня відбудеться ціла низка заходів та презентацій, які будуть проходити в різних форматах. Також щоранку на Суспільному виходитимуть сюжети про те, як люди різного віку, від наймолодших до літніх, скориставшись навичками медіаграмотності, змінили своє життя. Більшість заходів буде відбуватися онлайн, усі можна буде подивитися на сторінках «Фільтру».
26, 28 та 29 жовтня — тематичні дні, під час яких відбудуться онлайн-заходи про медіаграмотність у сфері освіти, медіа і бізнесу.
26 жовтня о 10:00 відбудеться дискусія «Медіаграмотні зумери. Як просувати медіаграмотність серед покоління Z?» Розповідати про це будуть керівник програми суспільного розвитку Української академії лідерства у Харкові Іван Чубукін, керівниця Національного проєкту з медіаграмотності «Фільтр» Валерія Ковтун, керівниця напряму громадської діяльності та соціальної згуртованості IREX Любов Квасюк, соціальна редакторка «Громадського телебачення» Тетяна Кузнєцова, експертка IREX Олександра Усенко та засновниця проєкту FakeX Валерія Михальська.
Об 11:40 у той же день презентують конкурс «Репортер» для школярів. Про закордонний досвід просування медіаграмотності розповідатимуть посол Швеції в Україні Тобіас Тиберг та заступниця голови представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні Мікаела Бауер, а про перший конкурс серед учнів шкіл в Україні розкажуть організатори конкурсу «Репортер» із Національного проєкту «Фільтр» та заступник Міністра культури та інформаційної політики Тарас Шевченко. Під час презентації конкурсу представлять адаптовані навчальні матеріали Шведського інституту для учнів старших класів та викладачів, які працюють із темами медіаграмотності.
Ще один захід у цей же день відбудеться о 13:30 і буде присвячений викладанню медіаграмотністі в межах шікульного курсу «Громадянська освіта». Про це розкажуть менеджерка медіаосвітніх програм Академії української преси Оксана Волошенюк, найкраща учителька громадянської освіти за версією премії Global Teacher Prize Ukraine 2020 Леся Юрчишин, співробітниця департаменту загальної, середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти та науки Раїса Євтушенко, освітній омбудсман Сергій Горбачов та менеджери IREX.
Ще один корисний захід в рамках Тижня відбудеться 27 жовтня. Це батьківські збори з медіаграмотності онлайн. Експерти Олена Тараненко та Олександра Усенко (IREX) разом зі психологом Наталією Умеренковою та блогеркою Анастасією Агарковою під час тридцятихвилинної лекції розкажуть, як батьки можуть навчити дітей бути більш медіаграмотними. Лекція почнеться о 17-00 на фейсбук-сторінці та ютуб-каналі IREX в Україні.
27 жовтня з 11.00 — онлайн-лекція від Української бібліотечної асоціації «Критична медіаграмотність у формуванні інформаційної стійкості». Спікерка — професорка, членкиня Президії Асоціації Тетяна Гранчак.
28 жовтня —тематичний день «Медіаграмотність та медіа». У цей день відбудеться відразу дві онлайн-дискусії. Об 10:00 — дискусія «Як медіаорганізації можуть сприяти підвищенню рівня медіаграмотності аудиторії». Спікерами будуть випусковий редактор ВВС News Україна Олесь Христюк, соціальна редакторка «Громадського телебачення» Тетяна Кузнєцова, співзасновник онлайн-видання «Куншт» Кирило Бескровайний та програмний директор ГО «Детектор медіа» Вадим Міський.
Об 11:40 про ефективні способи фактчекінгу, використання штучного інтелекту в роботі журналіста та шляхи розвитку критичного мислення будуть розповідати заступниця головного редактора проекту StopFake.org Вікторія Романюк, заступниця керівника VoxCheck Світлана Сліпченко, медіаекспертка Альона Романюк та керівник Gwara Media Сергій Прокопенко.
У цей же день відбудеться відкриття інтерактивного лабіринту з медіаграмотності «Не віррр – перевіррр», який встановлять на центральній площі міста Славутич. Під час блукання лабіринтом відвідувачі зможуть зрозуміти, як працюють алгоритми соцмереж, що таке боти і тролі, як формується інформаційна бульбашка та інші важливі речі, які допоможуть дорослому чи дитині бути більш медіаграмотними. Лабіринт створений IREX у межах програми «Мріємо та діємо», буде відкритий для всіх охочих протягом трьох днів у Славутичі, а потім вирушить у подорож іншими містами України; маршрут опублікують на сайті проєкту «Фільтр».
29 жовтня — тематичний день «Медіаграмотність та бізнес». Про просування медіаграмотності за допомогою бізнесу та інші питання розповідатимуть Галина Палійчук, керівниця британської компании Growth Shop в Україні, HR-експертка Тетяна Пашкіна, Василь Бабич, керівник напрямку «Якість життя» Центру економічного відновлення та Володимир Шевченко, власник київської мережі кав'ярень Veteranocoffee. Дискусія почнеться об 11-00.
Таокж 29 жовтня відбужеться онлайн-воркшоп про фейки «Дезінфопандемія: нові віруси та протидія», який готує харківське видання Gwara Media.
Ппід час Тижня медіаграмотності стартує пілотний проєкт клубів із медіаграмотності. П’ятеро амбасадорів, які пройшли тренінги «Інтерньюз-Україна» з просування медіаграмотності, почнуть працювати в Ромнах, Запоріжжі, Краматорську, Черкасах та Винниці. А ще в соцмережах почався флешмоб #яфільтрую: аби взяти в ньому участь, треба пройти тест із медіаграмотності «Пропала грамотність?» та з відповідним тегом викласти на своїй фейсбук-сторінці результати.
Немає коментарів:
Дописати коментар